Air Canada - discussion générale

Le forum sur Air Canada, Air Transat, Westjet, Porter Airlines...
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Flyzen
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Re: Air Canada

Message par Flyzen »

Evoqué en rubrique aeroport LYON
http://www.capaero.fr/forum/lyon-montre ... t1442.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mais je trouve que c'est plus sa place en rubrique Cie

Il faut bien garder en memoire que l'on est pas dans un projet "low cost" tel que perçu en Europe, dailleurs sur les medias canadiens je n'ai pas vu low cost en plus au Quebec c'est un terme pratiquement banni :)

On est vraiement dans un concept de Cie destinée a assurer le trafic du "voyagiste maison" exactement comme Ait Transat, Sunwing, Zoom dans le passé, système très prisé au Canada... avec une vente au siège de ce qui restera
... et le marchés sera le mm que les Cies précitées, le Sud en hiver complèté par l'Europe en été.
... Il faut voir que sur ces detinations ( hors Europe) il y a aussi Westjet qui se positionne tres bien actuellement donc pour AC un gros challenge

A suivre, c'est un projet interessant pour les aeroports "province" mais il faudra déloger TS ... pas facile a mon avis
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Sebo
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Re: Air Canada

Message par Sebo »

Flyzen a écrit :A suivre, c'est un projet interessant pour les aeroports "province" mais il faudra déloger TS ... pas facile a mon avis
Mouais... Mais quelle est la plus-value pour les aéroports de province qui - ceux qui le peuvent, c'est à dire pas moins de 7 !! - sont déjà desservis par TS qui offre des fréquences et des tarifs déjà intéressants ? Il n'y a pas forcément la place pour deux opérateurs.

A moins que AC se focalise sur YYZ. Là oui ça pourrait être intéressant et ça ne chasserait pas forcément TS qui ne dessert YYZ que depuis MRS via YUL.
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Flyzen
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Re: Air Canada

Message par Flyzen »

Sebo a écrit :
Flyzen a écrit :A suivre, c'est un projet interessant pour les aeroports "province" mais il faudra déloger TS ... pas facile a mon avis
Mouais... Mais quelle est la plus-value pour les aéroports de province qui - ceux qui le peuvent, c'est à dire pas moins de 7 !! - sont déjà desservis par TS qui offre des fréquences et des tarifs déjà intéressants ? Il n'y a pas forcément la place pour deux opérateurs.
A moins que AC se focalise sur YYZ. Là oui ça pourrait être intéressant et ça ne chasserait pas forcément TS qui ne dessert YYZ que depuis MRS via YUL.
Oui ... j'ai la mm opinion et comme évoqué TS sera tres difficile a virer car la Cie est très implantée au niveau des TO et rares sont les villes hors Paris a "avoir besoin" de 2 opérateurs sur le Canada !
... pour YYZ je crois que le marché de/vers la France est bcp plus reduit que YUL sauf bien sur celui du connecting, Toronto est un grand hub pour de nombreuses Cies ( je serais a Toronto dans quelques jours, arrivant avec TS et continuant 2 jours apres sur Cancun avec Westjet... un exemple vivant :) )
UY707
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par UY707 »

C'est déjà l'hiver 2011/2012 pour certaines destinations "soleil" aux USA, dans les Caraibes et l'Amérique Centrale. La compagnie annonce les ouvertures d'escales sur Curacao, St Kitts et St Thomas. D'autre part, des nouvelles lignes reliant des destinations déjà desservies sont ajoutées

Edmonton – Cozumel
Halifax – Providenciales
Montreal – Ixtapa/Zihuatanejo
Ottawa – Holguin

D'autres lignes voient leurs fréquences diminuer quand elles ne sont pas passées à la trappe purement et simplement.

Details

All comparison below is between Winter 2010/11 and Winter 2011/12 season.

Calgary – Kahului Increase from 4 to 5 weekly
Edmonton – Cancun Increase from 1 weekly (Day 2) to 2 weekly (Day 23). Boeing 767 operating
Edmonton – Cozumel NEW 1 weekly service eff 22DEC11
AC1758 YEG0815 – 1450CZM 763 4
AC1759 CZM1605 – 2115YEG 763 4

Halifax – Orlando 14FEB12- Increase from 2 weekly (Day 46) to 3 weekly (Day 246)
Halifax – Providenciales 16FEB12- NEW 1 weekly service
AC1790 YHZ1345 – 1730PLS 319 4
AC1791 PLS1830 – 2357YHZ 319 4

Halifax – Tampa Embraer E190 replace Airbus A319, 1 weekly
Montreal – Cozumel Service in W11 operates on Saturdays, instead of Thursdays in W10
Montreal – Holguin Reduce from 2 weekly to 1 weekly
Montreal – Ixtapa/Zihuatanejo NEW 1 weekly service
AC1786 YUL0650 – 1150ZIH 319 5
AC1787 ZIH1250 – 1905YUL 319 5

Montreal – Miami Service in W11 operates Day 567, instead of Day 167 in W10. Operational scheduled also moved by 4 hours earlier
Montreal – Nassau Increase from 1 weekly to 2 weekly. New flight operates on Sundays
AC940 YUL0640 – 1015NAS 319 6
AC940 YUL1625 – 2010NAS 319 7

AC941 NAS1115 – 1435YUL 319 6
AC941 NAS2110 – 0030+1YUL 319 7

Montreal – Orlando Increase from 13 weekly to 14 weekly
Montreal – Punta Cana Increase from 6 weekly to 8 weekly
AC1776 YUL0930 – 1455PUJ 319 1
AC1836 YUL1135 – 1700PUJ 32S D

AC1777 PUJ1555 – 1925YUL 319 1
AC1837 PUJ1800 – 2130YUL 32S D

AC1836/1837: A320 operates Day x234, A319 on Day 234; New flight operates on Day 23
AC1776/1777: eff 19DEC11

Montreal – Santa Clara Reduce from 3 weekly to 2 weekly
Montreal – Tampa Increase from 2 weekly to 3 weekly. New flight on Mondays
AC1214 YUL1510 – 1835TPA 319 156
AC1215 TPA1920 – 2220YUL 319 156

Montreal – Varadero Reduce from 4 weekly to 2 weekly
Montreal – West Palm Beach Embraer E190 replace Airbus A319, 1 weekly
Ottawa – Ft. Lauderdale
Capacity increase with Airbus A319 operates on Weekdays, replacing E190 (Daily E190 in W10)
AC1220 YOW1455 – 1827FLL 319 x67
AC1220 YOW1455 – 1827FLL E90 67

AC1221 FLL1915 – 2230YOW 319 x67
AC1221 FLL1915 – 2230YOW E90 67

Ottawa – Holguin NEW 1 weekly service
AC1770 YOW1555 – 2000HOG E90 6
AC1771 HOG2100 – 0055+1YOW E90 6

Ottawa – Orlando
eff 17FEB12 Increase from 1 to 3 weekly, new service operates on Day 35
AC1262 YOW1345 – 1718MCO E90 56
AC1262 YOW1545 – 1918MCO E90 3

AC1263 MCO1005 – 1300YOW E90 356

Toronto – Curacao NEW 1 weekly service
AC1792 YYZ1005 – 1620CUR 319 6
AC1793 CUR1720 – 2140YYZ 319 6

Toronto – Ft. Lauderdale
Boeing 767-300 enters operation 5 times a week. Overall service is 28 weekly
AC938 YYZ0825 – 1133FLL 319 15
AC938 YYZ0825 – 1133FLL 763 x15

AC939 FLL1225 – 1530YYZ 319 15
AC939 FLL1225 – 1530YYZ 763 x15

Toronto – Ft. Myers
Increase from 2 to 3 Daily, schedule of new flight:
AC1232 YYZ0820 – 1130RSW E90 D
AC1235 RSW1215 – 1514YYZ E90 D

Evening service operates as AC1237 in W11 (AC1235 in W10)

Toronto – Las Vegas
Increase from 14 to 15 weekly, schedule of new flight:
AC595 YYZ0700 – 0853LAS 319 7
AC596 LAS1705 – 0022+1YYZ 319 7

Toronto – Montego Bay
Capacity increase with Boeing 767-300 operating in W11, replace A320 in W10
AC982 YYZ0940 – 1345MBJ 763 D
AC983 MBJ1500 – 1900YYZ 763 D

Toronto – Orlando
Capacity increase with Boeing 767-300 operating in effect from 31OCT11 on AC912/913. Overall service is 4 Daily, with extra flights operating during Christmas/New Year period
AC912 YYZ1640 – 1928MCO 763 15
AC912 YYZ1640 – 1928MCO 320 x15

AC913 MCO2020 – 2305YYZ 763 15
AC913 MCO2020 – 2305YYZ 320 x15

Toronto – Providenciales
Increase from 4 weekly (W10) to 5 weekly (W11). Also, operational schedule is unified
AC1272 YYZ0815 – 1205PLS 319 x24
AC1273 PLS1305 – 1705YYZ 319 x24

Toronto – San Juan
Increase from 2 weekly to 3 weekly. A320/E190 replace A321 in W10
AC956 YYZ0835 – 1410SJU 320 67
AC958 YYZ1155 – 1735SJU E90 6 24DEC11-

AC957 SJU1510 – 1855YYZ 320 67
AC959 SJU1835 – 2235YYZ E90 6 24DEC11-

Toronto – St. Kitts NEW 1 weekly service
AC1778 YYZ0840 – 1440SKB 319 5
AC1779 SKB1540 – 2000YYZ 319 5

Toronto – St. Thomas – San Juan – Toronto NEW 1 weekly service
AC1796 YYZ0830 – 1415STT 319 6
AC1797 STT1515 – 1555SJU1635 – 2030YYZ 319 6

Following Winter seasonal routes are cancelled:
Edmonton – Montego Bay
Montreal – Phoenix
Quebec City – Varadero
Vancouver – Montego Bay
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thomas
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par thomas »

Trafic Août 2011 :

Au cours du mois d’août 2011, Air Canada a enregistré un coefficient de remplissage moyen record de 87,8% contre 86,8% en août 2010, soit une hausse de 1 point de pourcentage.

Toujours pour le mois d’août 2011, le trafic global d’Air Canada est en hausse de 3,5% par rapport à août 2010, avec une hausse de la capacité globale de l’ordre de 2,2% à l’échelle du réseau. Ces résultats du trafic concernent l’ensemble du réseau, y compris les transporteurs régionaux auprès desquels Air Canada achète de la capacité.

Le trafic transatlantique a enregistré une hausse de 3,2% par rapport à la même période de l’an dernier, avec une hausse de capacité de l’ordre de 3,1%.

Le trafic transfrontalier Canada-USA est en hausse de 8,3% avec une hausse de capacité de l’ordre de 5,3%.

Le trafic domestique canadien, quant à lui, est en hausse de 1,3% par comparaison avec août 2010, avec une capacité sensiblement égale.

Pour Calin Rovinescu, Président et Chef de la direction d’Air Canada, « Nous avons enregistré une hausse du trafic dans tous les marchés et une croissance de 3,5% sur l'ensemble du réseau, tout en augmentant la capacité globale de 2,2%. Ces résultats ont été atteints grâce à l'utilisation accrue de notre parc aérien actuel et à notre approche rigoureuse et disciplinée en matière de gestion de capacité. »
shark1
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par shark1 »

Arrêt de l'escale de Memphis.

http://airlineroute.net/2012/07/26/ac-mem-sep12cxld/" onclick="window.open(this.href);return false;

Air Canada Cancels Memphis Service from mid-Sep 2012

Air Canada starting 18SEP12 is cancelling Toronto – Memphis service, where it currently operates daily flight. Last flight operates on 17SEP12. The Star Alliance member launches this route initially twice a day on 17MAY10.
UY707
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Programme Hiver 2012/2013

Message par UY707 »

avec un retour provisoire du 333 sur CDG


Update at 0920GMT 23AUG12

As per 23AUG12 GDS timetable and inventory display, latest changes to Air Canada’s Winter 2012/13 Long-haul operation changes as follows.

As always additional changes remain possible.

Edmonton – London Heathrow
Service reduces from 4 weekly in W11 to 3 weekly in W12
AC898 YEG1750 – 0935+1LHR 763 357
AC899 LHR1105 – 1310YEG 763 357

Montreal – Geneva 14DEC12 – 23DEC12 / 18FEB13 – 29MAR13
Service increases from 5 weekly to 6 weekly for winter season

Montreal – Paris CDG 01JAN13 – 30JAN13 Airbus A330-300 replaces Boeing 777-300ER

Toronto – Bogota Planned service increase from 5 weekly in W11 to 6 weekly is cancelled
AC962 YYZ0805 – 1355BOG 763 x36
AC963 BOG1525 – 2130YYZ 763 x36

Toronto – Copenhagen
Further revision to planned operation. Service operates 4 weekly instead of 3 from 17DEC12 to 06JAN13 and from 18FEB13 to 29MAR13
AC882 YYZ2055 – 1045+1CPH 763 x357
AC883 CPH1215 – 1450YYZ 763 x146

Service operates Day 246 from YYZ, Day 357 from CPH from 28OCT12 to 16DEC12 and from 07JAN13 to 17FEB13

Toronto – Frankfurt
AC876/877 Further operational aircraft changes (following operational dates is for Toronto departure)
28OCT12 – 10DEC12 Boeing 767-300
11DEC12 – 13DEC12 Airbus A330-300
14DEC12 Boeing 777-300ER
15DEC12 – 31DEC12 Boeing 777-200LR
01JAN13 – 29JAN13 Boeing 767-300ER
30JAN13 – 30MAR13 Boeing 777-300ER

Toronto – Munich eff 01FEB13 Airbus A330-300 replaces Boeing 767-300ER, daily

Toronto – Paris CDG eff 01MAR13 Airbus A330-300 replaces Boeing 767-300ER, daily

Toronto – Shanghai Pu Dong 15DEC12 – 31JAN13 Boeing 777-300ER replaces -200LR (Previous plan was 31JAN13 – 28FEB13)

Previously reported changes:
Calgary – Frankfurt Departure time from FRA moves from 1300hrs to 1000hrs
AC844 YYC1750 – 1115+1FRA 333 D
AC845 FRA1030 – 1230YYC 333 D

Montreal – Frankfurt Departure time from FRA moves from 1000hrs to 1300hrs
AC874 YUL1735 – 0700+1FRA 333 D
AC875 FRA1330 – 1535YUL 333 D

Vancouver – Hong Kong Routine seasonal reduction from daily to
28OCT12 – 01DEC12 5 weekly
02DEC12 – 17DEC12 6 weekly

Vancouver – Sydney Service increases from daily to 10 weekly, effective dates for the new flights listed below
AC035 YVR2210 – 0845+2SYD 77L 135 14DEC12 – 28JAN13
AC033 YVR2345 – 1020+2SYD 77L D

AC034 SYD1215 – 0725YVR 77L D
AC036 SYD1900 – 1410YVR 77L 357 16DEC12 – 30JAN13
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par AVION »

Communiqué de la Cie sur son expansion

http://aircanada.mediaroom.com/index.php?s=43&item=583" onclick="window.open(this.href);return false;
Jim
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par Jim »

Programme été 2013 :

http://aircanada.mediaroom.com/index.php?s=43&item=601" onclick="window.open(this.href);return false;

En bref :
- nouveau dès le 4 juin, YYZ-IST, 3/7, 763, year-round (subject to government approval)
- nouveau dès le 2 juin, YYZ-ICN, 3/7, 77W, year-round
- dès le 1er juin, YYZ-PEK +3/7 (=10/7), 77W
- dès le 1er juin, YVR-PEK, +4/7 (=11/7), 763
- dès le 1er mai, YYC-NRT, +2/7 (=7/7), 763
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Flyzen
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par Flyzen »

AC va
** reduire l'offre en siegs sur YUL / FRA ( modif machines)
** supprimer son YUL / BCN en saison estivale ***
on peut se poser la question sur l'impact de la future AC low cost sur ces modifications :?:

*** destination ou Air Transat semble pourtant "bien vivre"
UY707
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Le programme Eté 2013 commence à se préciser

Message par UY707 »

As per 05FEB13 GDS timetable and inventory display, latest Air Canada Summer 2013 International operation changes, excluding Air Canada Rouge, as follows. Additional changes remain possible.

Montreal – Frankfurt
31MAR13 – 30APR13 Airbus A330-300 replaces 777-300ER (Previous Plan: A330-300 operates from 31MAR13 to 31MAY13 daily; 01JUN13 – 30JUN13 4 weekly)
Montreal – Rome
Summer 2013 sees 5 weekly service, reduced from 6 weekly in 2012
Toronto – Bogota
Revised Service increases, from 3 weekly to:
02MAY13 – 30JUN13 4 weekly (Day x137; Day x237 from 01JUN13 to 30JUN13)
01JUL13 – 27SEP13 5 weekly (Day x37)
eff 28SEP13 4 weekly (Day x357)

Planned 5 weekly service from 01JUN13 to 30JUN13; 6 weekly from 01JUL13 to 27SEP13 is cancelled

Toronto – Copenhagen
01JUN13 – 30SEP13 Airbus A330-300 replaces 767-300ER (Expanded capacity increase; Previously A330 to operate from 01AUG13 to 30SEP13)
Toronto – Frankfurt
Revised operational aircraft
AC876/877 Boeing 777-300ER replaces A330-300 (Previous Plan: 01MAY13 – 31MAY13 with 777-200LR)
AC872/873 eff 01MAY13 Airbus A330-300 replaces Boeing 777-300ER (Previous Plan: A330 from 01JUN13)

Toronto – London Heathrow
AC856/869 Boeing 777-200LR replaces 767-300ER (Currently AC869 from LHR continues to display 763 for the moment)
Toronto – Madrid
eff 01JUL13 Seasonal service resumes with 3 weekly flights, 4 weekly from 18JUL13 to 26AUG13 (Previous Plan: 4 weekly from 01JUL13)
Toronto – Munich
30SEP13 – 26OCT13 Boeing 777-300ER replaces A330-300 (777-200LR operates on Day 2 from YYZ, Day 3 from MUC. However seat map continues to display A330)
Toronto – Santiago de Chile – Buenos Aires
16JUL13 – 28AUG13 Service operates 6 weekly (Day x1 from YYZ), increased from 5 weekly in NS12 (Previous plan from 04JUL13)
Toronto – Zurich
Airbus A330-300 operates from 12JUL13 to 29SEP13
Vancouver – Mexico City
01MAY13 – 01JUL13 / 28AUG13 – 26OCT13 Service reduces from daily to 6 weekly (Day x2)
Vancouver – Tokyo Narita
12JUL13 – 29SEP13 Boeing 777-300ER replaces A330 (Previous Plan: 777 operating from 01JUN13)

Previously reported changes:
Calgary – London Heathrow
01JUN13 – 30SEP13 Summer peak season operates with Airbus A330-300, replaces 777-300ER
Calgary – Tokyo Narita
eff 02MAY13 Service increases from 5 weekly to daily
Montreal – Barcelona
Summer seasonal 2 weekly service cancelled
Toronto – Barcelona
Peak season operation reduced from 6 weekly in S12 to 5 weekly in S13
Toronto – Beijing
eff 01JUN13 Service increases from 7 weekly to 10 weekly
Toronto – Istanbul
eff 04JUN13 NEW 3 weekly service with 767-300ER, subject to Government Approval
Toronto – Seoul Incheon
eff 02JUN13 NEW 3 weekly service with 777-300ER
Vancouver – Beijing
eff 01JUN13 Service increases from 7 weekly to 11 weekly, 767-300ER operating
Vancouver – Seoul Incheon
eff 01JUN13 Service reduces from daily to 4 weekly
UY707
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Programme Eté 2013 sur les USA

Message par UY707 »

As per 05FEB13 GDS timetable and inventory display, latest adjustment to Air Canada’s US Operation from 01MAY13 as follows. Additional changes remain possible, and the comparison listed below is based on Summer 2012 vs Summer 2013.

Calgary – Portland OR
Summer operation operates from 13MAY13 to 13OCT13. Service increases from 1 to 2 daily from 24JUN13 to 02SEP13 with CRJ200
Calgary – Seattle
Summer operation begins from 13MAY13 to 13OCT13. 1 of 2 daily service operated by CRJ705 instead of CRJ200 from 15JUN13 to 02SEP13
Halifax – Boston
Service reduces from 19 to 14 weekly
Montreal – Boston
Service reduces from 6 to 5 daily
Montreal – Denver
Service reduces from daily to 6 weekly
Montreal – Ft. Lauderdale
Service increases from 11 to 12 weekly from 17JUN13, 14 weekly from 25JUN13 to 02SEP13
Montreal – Los Angeles
Service operates 12 weekly from 01MAY13 to 29MAY13, 14 weekly from 30MAY13. 3rd daily service operates from 24JUN13 to 31AUG13, identical to 2012
Montreal – Orlando
Service reduces from 9 weekly to daily
Montreal – San Francisco
Service increases from 7 to 12 weekly from 28JUN13 to 02SEP13
Montreal – Washington Reagan
Service reduces from 3 to 2 daily
Ottawa – Boston
Service increases from 12 to 13 weekly
Toronto – Baltimore
Service reduces from 5 to 4 daily
Toronto – Chicago
Service increases from 6 to 7 daily
Toronto – Dallas
1 of 3 daily service operated by Embraer E175 instead of CRJ705
Toronto – Denver
Embraer E190 replaces Airbus A319 on 2 daily flights
Toronto – Fort Myers
Airbus A320 continues operating 1 weekly (Previous Plan: A319 replaces A320)
Toronto – Grand Rapids
Service increases from 12 to 14 weekly
Toronto – Hartford
Service increases from 12 to 14 weekly
Toronto – Houston
Planned 4th daily service on weekdays cancelled
Toronto – Los Angeles
6th Daily service (AC787/794) operational period shortened to 18JUN13 – 18SEP13 (LAX 19JUN13 – 19SEP13)
Toronto – Minneapolis
Planned CRJ705 operation reduced from 7 weekly to 4-5 weekly. Overall service is 21 weekly
Toronto – Nashville
Service increases from 12 to 13 weekly
Toronto – New York La Guardia
Service increases from 13 to 14 daily
Toronto – Philadelphia
Service increases from 26 to 27 weekly
Toronto – Phoenix
Airbus A319 continues operating 1 daily flight (Previous Plan: A320 replaces A319)
Toronto – Portland OR
Service cancelled in Summer 2013
Toronto – Richmond
Service increases from 12 to 14 weekly
Toronto – San Francisco
5th daily service cancelled from 01MAY13 to 16JUN13
Toronto – Seattle
Service reduces from 2 to 1 daily from 01MAY13 to 16MAY13 and from 21OCT13
Toronto – Tampa
Airbus A320 continues operating 1 daily flight (Previous Plan: A319 replaces A320)
Toronto – Washington Reagan
Service increases from 27 to 28 weekly
Vancouver – Anchorage
Summer seasonal daily service operates from 19MAY13 to 18SEP13. Airbus A320 operating (Previous Plan: Service operates from 13MAY13 to 15SEP13; A320 operating on weekdays)
Vancouver – Honolulu
Service operates Day x126 instead of Day x236
Vancouver – Los Angeles
1 of 4 daily service (AC558/557) operated by Airbus A320, replacing Embraere E190
Vancouver – San Francisco
Service reduces from 4 to 3 daily from 01MAY13 to 31MAY13 and from 01OCT13

There are a number of service reductions on certain routes between 01MAY13 and 14JUN13, as well as 04SEP13 onwards.

Previously reported changes:
Montreal – Orlando
Service in July and August 2013 operates daily, reduced from 9 weekly in S12
Toronto – Las Vegas
Service increases from 17 weekly in S12 to 19 weekly
Toronto – Portland ME
2 daily service cancelled from 01MAR13
Toronto – Providence
2 daily service cancelled from 01MAR13
Vancouver – San Diego
Service cancelled in Summer 2013
AVION
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par AVION »

Air Canada poised for A320neo order

Air Canada is expected to seek board approval for an order of Airbus A320neo family aircraft on 11 December.

The potential order includes an undisclosed number of the A320neo and the A321neo aircraft, sources close to the negotiations tell Flightglobal. These are understood to be replacements for the Montreal-based carrier’s existing A320 and A321 fleets.

Air Canada and Airbus decline to comment.

The airline has stated repeatedly that it would place a narrowbody order by the end of the year, with executives making the first such comments in August 2012.

The expected 11 December vote by the airline’s board fits this schedule.

Air Canada has said that the narrowbody order would include replacements of its existing A320, A321 and Embraer 190 fleets, and has confirmed discussions with Airbus, Boeing, Bombardier and Embraer.

Calin Rovinescu, the carrier’s chief executive, told Flightglobal in June that the entire order would likely be for 60 to 90 aircraft.

Air Canada operates 36 A320s, 10 A321s and 45 E-190s – a total of 91 aircraft – Flightglobal’s Ascend Online database shows.

Michael Rousseau, chief financial officer of Air Canada, said in September that deliveries of a replacement for its A320s and A321s would likely begin late in the decade.

An order for a replacement of the E-190s is still likely.

Many analysts speculate that Air Canada may opt for Bombardier’s 110-seat CS100 or 130-seat CS300 for its smaller narrowbody needs.

RBC Capital Markets wrote that it believed that the carrier was seriously considering an order for 30 to 50 CSeries aircraft, in a 18 November research note.

The Canadian airframer has been pushing hard to sell the aircraft, especially since the first flight of the CS100 in September. The CS100 and CS300 combined have 117 firm orders and 193 options or letters of intent, according to Ascend.

Rovinescu outlined the possibility of splitting Air Canada's narrowbody order between its mainline and regional fleets at a conference in November.

“There are some advantages to having a single narrowbody fleet in the mainline operation, so we’re looking at that possibility, as well as some real advantages about having some intermediate product between the 75 seat and the 140 seat,” he said. “So we’re studying both scenarios as we look at the narrowbody decision and any subsequent discussion on scope would flow from that.”

Air Canada’s existing contract with its pilots limits regional affiliates to flying aircraft with up to 76 seats.
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par AVION »

Air Canada : commande de 4,7 Mds € auprès de Boeing (33 B737 MAX 8 et 28 B737 MAX 9)


Air Canada commande 61 B737 MAX auprès de Boeing pour un montant total de 4,7 milliards d'euros au prix catalogue.


Mercredi 11 décembre 2013, Air Canada a annoncé une commande ferme auprès de Boeing. Elle porté sur 61 B737 MAX. le tout pour un montant de 6,5 milliards de dollars (4,7 milliards d'euros) au prix catalogue.

L'objectif de l'opération est de remplacer progressivement la flotte des Airbus A320 et A321 de la compagnie aérienne canadienne.

Dans le détail, l'accord concerne 33 B737 MAX 8 et 28 B737 MAX 9 avec des droits de substitution avec des B737 MAX 7.

Le transporteur a également pris des options sur 18 autres appareils du même modèle. Il a, par ailleurs, acquis des droits en vue de l'achat de 30 autres unités.
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Flyzen
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par Flyzen »

AVION a écrit :Air Canada : commande de 4,7 Mds € auprès de Boeing (33 B737 MAX 8 et 28 B737 MAX 9)...
Mauvaise journée pour Airbus ... perdre une Cie tout Airbus sur le secteur MC car il est clair que Boeing va a terme remplacer tous les A32x et sera, hors module "regional" en Embrarer, le seul chez AC
Alors peut être du matériel A319 recyclé chez "AC Rouge"
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Flyzen
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par Flyzen »

Air Canada va mettre en place ses B787 sur la saison été 2014 ( au total ce seront 6 machines B787 qui sont prévues de rentrer en flotte AC sur l'année 2014 )
... et visiblement trés massivement au départ de YYZ, YUL étant, a nouveau, parent pauvre du développement de AC ... mais bon ce n'est pas nouveau il a vait été clairement annoncé fin 2013 que YYZ serait de + en + le hub principal de la cote est !
a suivre pour les routes , pour le moment que des supputations

Ce positionnement massif a YYZ prend mm des allures de "stupidité maxi" lorsque pour les vols "AC rouge" vers le sud il faut,souvent au départ de YUL, faire un prea YUL / YYZ sur "AC pour de vrai" pour récupérer son vol "AC rouge" a YYZ
Michel
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par AVION »

Air Canada seeks to turn Toronto into premier international hub

Air Canada plans to aggressively market Toronto Pearson International Airport as “North America’s first global transit hub.”

Speaking at the Boyd Group International Aviation Forecast Summit in Las Vegas, Air Canada president-passenger airlines Ben Smith said the airline has failed to properly leverage Toronto’s location on the world map in the past, but plans to rectify that mistake going forward. The Canadian carrier, which has been pursuing a strategy of building a robust international network, wants to use its growing fleet of Boeing 787s to connect passengers to points all over the globe via Toronto. Air Canada has nine 787-8s and two 787-9s in its fleet, with 26 more 787-9s on order for delivery through 2019.
While US airlines have developed a number of major hubs, Smith said the big US airports handle such a large amount of domestic traffic that they are not global transit hubs in the mold of Amsterdam Schiphol and London Heathrow airports in Europe. “We don’t see a true global hub in North America,” Smith said. “There are many great examples in Europe.” He said “all the necessary ingredients” are in place to turn Toronto Pearson into a leading international transit hub.
Air Canada is “seeing a massive increase in passengers connecting over Toronto,” Smith added. He said the airline is seeking to “dramatically increase” the number of US passengers it flies to international destinations via Toronto, from which US passengers can pre-clear US customs before boarding a connecting flight back to the US.
While Toronto will be Air Canada’s main international hub, it plans to use Vancouver International Airport as a supplementary transit point for transpacific passengers and Montreal Trudeau International Airport to serve destinations in France and the French Caribbean. Key to Montreal-based Air Canada’s international plans is gaining regulatory approval for a transpacific joint venture (JV) with Beijing-based Air China, which would give it a JV with Star Alliance partners over both the Atlantic and Pacific oceans. The airline operates a transatlantic JV with Star partners Lufthansa and United Airlines.
“With Air China—with the position of Toronto and Vancouver in North America—we think we’ll able to do on transpacific what we did across the Atlantic” with United and Lufthansa, Smith said.
pmar
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par pmar »

https://www.aircanada.com/en/about/medi ... 312015.pdf

Voici la presentation - Marseille dans le collimateur d'Air Canada depuis Montreal.
jet1
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par jet1 »

Très intéressant.
Marseille est plutôt une cible pour Rouge à mon avis. Et il va quand même falloir digérer Lyon, 5/7 en 2016, 7/7 en 2017.
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Flyzen
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Re: Air Canada - discussion générale

Message par Flyzen »

jet1 a écrit :Très intéressant.
Marseille est plutôt une cible pour Rouge à mon avis...
En fait le business plan de AC rouge est d'aller ou Air Transat a fait son succès!
D'une façon plus générale je pense que MRS pourrait créer quelques surprises de ce genre pour un marché cible très en vogue pour la clientèle nord américaine( USA + Canada), celui des croisières ...en été les Caraibes sont moins prisées et la Méditerranée est en forte hausse, j'avais déjà évoqué cette situation en rubrique TS car j'avais reçu pour saios été une offre promotionnelle, destinée aux clients canadiens, orienté croisières Europe ( VCE BCN NCE +++) et les nord américains fonctionnent bcp avec les packages.
Je rentre de Grèce ou j'ai fait une mini croisière au départ d'ATH dans les iles, il y avait + de canadiens (entre autre avec Air Transat) ou daméricains que de français a bord :) et certains américains dans des "tours Europe", ce que cette clientèle adore ... on va en "Europe" mais pas obligatoirement dans un pays particulier

... oui AC Rouge sur MRS est vraiment dans cette lignée pour le TO maison "Air Canada Vacation" avec aussi des sièges secs, mais pour 2016 il faut que ça sorte vite sinon ce sera du 2017
Michel
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