Travail dissimulé : Air France et CityJet décision ce jour
C’est avec intérêt sans doute que Ryanair, condamnée la semaine dernière pour travail dissimulé, suivra le jugement rendu en appel ce mardi contre Air France et sa filiale CityJet sur le même accusation. Seule différence : depuis, les compagnies françaises ont régularisé leur situation.
La compagnie CityJet, rachetée par Air France en 2000, est basée à Dublin. C’est sur le même principe que Ryanair qu’Air France a fait travailler une centaine de salariés français sous contrat irlandais jusqu’en 2008, alors qu’ils habitaient en France et travaillaient à Orly ou Roissy. Mais en 2006 les règles du jeu ont changé avec la publication d'un décret disposant que les personnels navigants doivent être sous contrat de travail du pays dont ils dépendent. Les compagnies n’ont obtempéré qu’en 2008, un retard qui coûte cher. En première instance, Air France et CityJet ont été condamnée à 100 000 euros d’amende chacune, leurs PDG (Jean-Cyril Spinetta et Mickaël Collins) à 15 000 euros d’amende chacun, sans oublier 2000 euros pour chacun des 21 salariés qui étaient allés en justice. CityJet étaient condamnée en outre à 233.450 euros de dommages et intérêts aux 27 salariés parties civiles, plus 637.000 euros à l'Ursaff, 10.000 euros au syndicat de pilotes SNPL et la même somme au syndicat du personnel navigant SNPNC.
pas de surprise les décisions d'appel se font sur la base du droit et la situation du jugement initial donc avoir régulariser "après" ne change rien a cette situation
... ce qui fait dire a +/- tout le monde que ryanair aura la mm décision
Germany's Woehrl aims to create regional carrier with Air France's CityJet
(Reuters) - German aviation investor Hans Rudolf Woehrl said he wants to merge Air France-KLM's CityJet, which he offered to buy last month, with his carrier InterSky to tap into demand for regional business flights beyond Europe's big airline hubs.
"The aim is to create a new regional airline active across Europe that is big enough not to be pushed out by big carriers like Lufthansa," Woehrl told German weekly magazine Wirtschafts Woche in an interview to be published on Monday.
Air France announced last month that Intro Aviation GmbH, of which Woehrl is a co-founder, made a firm offer to buy CityJet as well as its subsidiary VLM, without disclosing financial terms. It said it expected the transaction to close in the first quarter of 2014.
Dublin-based CityJet, the No.1 carrier at London City Airport, has a fleet of 38 aircraft and offers more than 480 weekly flights across Europe, according to its website.
InterSky, of which Intro Aviation owns 74.9 percent, has a fleet of five aircraft and primarily connects destinations in Germany, Austria and Switzerland, according to its website.
"In Europe, there are not just low-cost flights and business for big monopolists like Lufthansa, but there is also a market for regional connections for business travellers who are not in the big economic centres of Europe," Woehrl told Wirtschafts Woche.
"There will be a revival there, and more and more regions are suffering a lack of flight connections," he said.
Woehrl made a name for himself in Germany's aviation world by when he bought German airline Deutsche BA from British Airways - now part of IAG - for 1 euro ($1.36) in 2003, via his firm Intro Aviation.
He renamed the airline DBA and then sold it to Air Berlin , Germany's No.2 airline, in 2006. The same year, he took a majority stake in Germany's LTU group before selling the rehabilitated carrier to Air Berlin in 2007.
une bonne idée de regrouper et d'aller vers un créneau qui est "très pauvre" en Cies
... après quelle pérennité espérer, d' Intro Aviation qui est surtout est un grand specialiste d'une sorte de "Monopoly aerien" j'achete... je revends
une bonne idée de regrouper et d'aller vers un créneau qui est "très pauvre" en Cies
... après quelle pérennité espérer, d' Intro Aviation qui est surtout est un grand specialiste d'une sorte de "Monopoly aerien" j'achete... je revends
Une fois reformaté, le produit et ses créneaux à LCY pourrait être revendu cher à quelques compagnies potentiellement intéressées souhaitant s'implanter en force à LCY (si leurs finances le permettent un jour...) : Air Berlin ou Flybe par exemple.
Intro Aviation will not merge Cityjet, InterSky into a new carrier
InterSky will not be merged with Cityjet, Intro Aviation founder, Hans Rudolf Wöhrl, has said. Denying recent global press reports that his firm intended to merge both operations into a single European carrier, Mr Wöhrl told Schwäbische Zeitung that Intro would instead seek to leverage the three airlines' (VLM included) synergies. "Of course we want to take advantage of their synergies, but a merger was never part of the equation.
Such a proposal, from today's perspective, does not make any sense," he said. "This is due to their completely different programs as well as their differing ownership structures." Wöhrl went on to state that his previous quote in the German media pertaining to a proposed merger had been taken out of context and that he had been speaking in a speculative manner. "But that was all speculative," he said. "'Leveraging synergies' between Cityjet and Intersky doesn't necessarily imply "direct co-operation"; it could also come about in the form of "individual contracts", for example in the areas of IT and procurements."
AVION a écrit :Démenti Intro Aviation will not merge Cityjet, InterSky into a new carrier
Pour une fois qu'une avancée aurait été faite a l'échelon de l'Europe pour créer une Cie régionale
... que va faire intro Aviation de Cityjet ? la revendre la semaine prochaine a qui