Page 1 sur 1

Aéroflot

Posté : mer. 23 oct. 2013, 18:45
par Beflightman
Aeroflot details plans for new Far East subsidiary and LCC Dobrolet

Aeroflot (SU, Moscow Sheremetyevo) has announced that it has changed the name of its new subsidiary based in the Far East of Russia ahead of its launch choosing Aurora (Yuzhno-Sakhalinsk) over the previously announced name of Taiga Airline (Yuzhno-Sakhalinsk). SAT Airlines (Russia) (HZ, Yuzhno-Sakhalinsk) will be rebranded as Aurora from the end of October with its subsidiary Vladivostok Air (XF, Vladivostok) initially continuing operations as a separate entity but eventually also expected to be merged into Aurora at a later stage. In other news, Aeroflot has confirmed details of its planned new low-cost carrier Dobrolet (Moscow Sheremetyevo) to be launched next year. Aeroflot CEO Vitaly Savelyev said the new carrier would based in Moscow (without yet specifying the airport the LCC will use) and serve mainly cities in the European part of Russia using a fleet of initially eight B737-800 aircraft with a capacity of 170 seats. Ekaterinburg, Kaliningrad, Krasnodar, Makhachkala, Novy Urengoy, St. Petersburg, Samara Kurumoch and Ufa have been mentioned as possible launch destinations. Aeroflot said it will invest 100 million USD in Dobrolet in the next 2 years. The airline will be the only low-cost carrier in Russia following the closures of Avia Nova (AO, Moscow Sheremetyevo) and Sky Express (Russia) (XW, Moscow Vnukovo) in recent years. However, UTair (UT, Khanty-Mansiysk) is also considering launching its own low-cost carrier.

Source: ch-aviation

Re: Aéroflot

Posté : mar. 1 sept. 2015, 16:58
par AVION
Russian national flag carrier Aeroflot has confirmed plans to buy 75% in troubled airline Transaero, Aeroflot’s official representative told PRIME on Tuesday.

“Operations of Transaero will be fully restructured and integrated into Aeroflot group,” the representative said confirming earlier media reports.

Business daily Vedomosti reported earlier on Tuesday citing sources that Aeroflot’s board of directors will discuss a purchase of 75% plus one share in Transaero at the next meeting.

Source: Tass

Re: Aéroflot

Posté : mar. 1 sept. 2015, 17:44
par NICO
ca serait vraiment domage..

Re: Aéroflot

Posté : mer. 2 sept. 2015, 20:22
par azur
NICO a écrit :ca serait vraiment domage..

Oui, reste a savoir ce qu'il restera en cie privé, après cette crise.

Re: Aéroflot

Posté : mar. 15 sept. 2015, 18:42
par Flyzen
NICO a écrit :ca serait vraiment domage..
????? pourquoi c'était ça ou la clé sous la porte ! Transaero c'est presque 100 machines, pas un "ptit truc"

Re: Aéroflot

Posté : mar. 15 sept. 2015, 20:00
par azur
Flyzen a écrit :
NICO a écrit :ca serait vraiment domage..
????? pourquoi c'était ça ou la clé sous la porte ! Transaero c'est presque 100 machines, pas un "ptit truc"

Je pense que nico, trouve dommage que Transaéro passe sous le giron d'aéroflot. Bah oui c'était quand même le principale concurrent russe d'aéroflot est dans la même mesure la 2éme compagnie russe après Aéroflot, je pense que nico aurait préfèré un rapprochement avec une autre compagnie privé russe. Où une aide de l'état permettant d'assainir ses finances.

Reste a savoir comment sera le TA russe après cette crise.

J'espère que UTAir, S7 extc.... s'en sortirons mieux.

Re: Aéroflot

Posté : mer. 30 sept. 2015, 23:08
par trittia
Les compagnies russes Aeroflot et Transaero sont interdites de survol en Ukraine à partir du 25/10. Ainsi, les lignes Moscou-Odessa et Moscou-Kiev cessent à cette date. En représailles, Ukraine International Airlines est elle aussi banni des cieux russes à compter de la même date. De fait, il n'existe plus de lignes aériennes entre les deux pays (le sort des compagnies mineures n'est pas évoquée)

Re: Aéroflot

Posté : sam. 24 oct. 2015, 10:55
par Flyzen
Aeroflot renforce son programme hivernal pour palier a la déroute de Transaero

Re: Aéroflot

Posté : mer. 28 oct. 2015, 16:45
par Flyzen
Aeroflot reprendrait le leasing des 4 Boeing B747 de Transaero c'est un peu surprenant .... alors peut être aussi prendre les A380 ?

Re: Aéroflot

Posté : sam. 29 oct. 2016, 19:46
par Beflightman
Aeroflot in talks with European, Asian carriers over JVs

Aeroflot (SU, Moscow Sheremetyevo) is in talks with several undisclosed European and Asian carriers over the possibility of forming joint-ventures airline Deputy General Director (Strategy & Alliances) Giorgio Callegari has said.

According to Aviation Week, Callegari told a European Aviation Club meeting in Brussels, that joint ventures would be a better, more efficient fit for the Russian carrier group as compared to global alliances.

It is recalled that in June 2013, the Russians were said to be considering quitting Skyteam over what they said were unfavourable agreements with other members, in particular US carrier Delta Air Lines (DL, Atlanta Hartsfield Jackson). The claims were later denied by CEO Vitaly Saveliev.

On why European and Asian firms were being targeted, Callegari said Aeroflot saw Europe as the gateway to the Americas while Asia presented the greatest economic growth potential on a global scale.

Source ch-aviation

Il n'y a pas une compagnie du golfe qui cherche à vendre ces filiales allemandes et italiennes.

Flotte

Posté : jeu. 10 oct. 2019, 08:46
par AVION
Annulation de la commande des 22 B787

A lire: simpleflying.com

Re: Aéroflot

Posté : mar. 14 janv. 2020, 10:26
par Ivoire06
Le 1er A350 sort de peinture avec des nouvelles couleurs

https://twitter.com/Frenchpainter/statu ... 44/photo/1

Re: Aéroflot

Posté : ven. 17 avr. 2020, 11:24
par AVION
Aéroflot va absorber Pobeda et Rossiya : (En Allemand) : austrianaviation.net

Re: Aéroflot

Posté : sam. 18 avr. 2020, 12:19
par Airlib
Pour Rossiya, il y a déjà une certaine complémentarité, notamment sur les vols "loisirs" au départ de SVO qui sont intégrés au système de correspondances d'Aeroflot. Si l'intégration est totale et la marque disparaît, il faudra voir quelle est la politique de flotte car celle-ci est plutôt âgée.

Sur un vol BKK - SVO en novembre dernier, le service était top mais le 77W ex Singapore Airlines commençait à montrer son âge : accoudoir cassé, IFE qui tombe en panne au milieu du vol, évacuation d'eau problématique dans une des toilettes.

La clientèle étaient plutôt jeune, pas mal de couples de Russie et d'Europe Centrale. Très différent d'Air France sur BKK - CDG où j'ai vu une majorité de retraités français.

Re: Aéroflot

Posté : mer. 15 juil. 2020, 18:58
par Rwandair Express
Visiblement la compagnie a changé d'avis.

Tous les B737-800 (47) vont être transférés chez Podeba.

Les Irkut MC-21-300 (50 en commande) et Sukhoi Superjet 100 (54 dans la flotte de SU et 95 en commande) vont être transférés chez Rossyia

Aeroflot ne va opérer que les lignes longs courriers et les routes moyens courrier dites premium routes. Podeba va s'occuper des lignes dites loisir.

La flotte d'Aeroflot passera grosso modo de 250 appareils à 150 appareils.

http://aeronauticsonline.com/aeroflot-p ... -strategy/

Re: Aéroflot

Posté : mar. 28 juil. 2020, 15:58
par bren
Flotte tout Airbus 80 A350s and 94 famille A320neo à l'horizon 2028.

http://www.rusaviainsider.com/aeroflot- ... raft-only/

Re: Aéroflot

Posté : mar. 28 juil. 2020, 18:26
par Balise
Cela signifie donc qu'une méga commande d'A350 (900 et 1000 d'après l'article) est en préparation, puisqu'il n'y a que 14 exemplaires commandés à ce jour.

Re: Aéroflot

Posté : mar. 28 juil. 2020, 18:41
par Flyzen
Balise a écrit : mar. 28 juil. 2020, 18:26 Cela signifie donc qu'une méga commande d'A350 (900 et 1000 d'après l'article) est en préparation, puisqu'il n'y a que 14 exemplaires commandés à ce jour.
Ou des lessors ravis de placer leurs A350 en commande sans affectation de contrats Cies, et en plus si des Cies en difficultés retournent des machines en cours de leasing ne pouvant plus honorer leurs engagements ( LATAM, SAA pour ex)