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Re: A320 NEO

Posté : ven. 8 avr. 2011, 17:31
par AirKd
Pensez vous que Boeing aurait du sortir un successeur du 737, au lieu de lançer le 737NG (qui est un concurent des A320) ??

Re: A320 NEO

Posté : sam. 9 avr. 2011, 09:33
par Flyzen
AirKd a écrit :Pensez vous que Boeing aurait du sortir un successeur du 737, au lieu de lançer le 737NG (qui est un concurent des A320) ??
Non je ne crois pas le 737 NG (-600-700-800-900) mais en particulier le -800 etait une veritable replique a Airbus et son A320
Par contre contrer le A320 NEO par une machine totalement nouvelle ou un" B737 NNG" :?:
... machine nouvelle c'est aller, vus les déboires B787, vers un risque de se faire rafler le marché de renouvellement court terme par le A320 NEO et peut etre pour pas grand chose autre que l'amélioration apportée par la mototrisation
... donc pour le moment le plus logique pour moi restant un B737NNG** mm si c'est moins "glorieux" pour les ingenieurs de Boeing
... il ne faut pas oublier que projeté au dela 2030 .. .2050 peut etre faudra t il commencer penser tres serieusement au carburant de substitution du kerozen (en fait tt carburant fossile)

** ou tt simplement 737 NEO

Re: A320 NEO

Posté : mer. 20 avr. 2011, 13:13
par Flyzen
Aeroflot serait interessé par le A320 NEO, une annonce pourrait être faite au Salon du Bourget
a lire ( entre autre)
http://www.usinenouvelle.com/article/ae ... 25.N150251" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: A320 NEO

Posté : mar. 26 avr. 2011, 23:33
par AVION
ILFC finalise une commande d'Airbus A320neo

* ILFC annonce finaliser une commande d'appareils de la famille Airbus A320neo, livrables à partir de 2015

* ILFC dit que l'accord définitif porte dans un premier temps sur un total de 100 appareils, répartis entre A320neo et A321neo

* ILFC - Pratt & Whitney est retenu pour motoriser au moins 60 appareils

Re: A320 NEO

Posté : mar. 7 juin 2011, 21:39
par AVION
Eads : Une compagnie cliente de Boeing séduite par l'A320neo ?

(Tradingsat.com) - Airbus, filiale à 100% du géant de l'aéronautique et de la défense EADS, devrait annoncer au cours du mois de juin une commande assez inédite. Selon l'agence Bloomberg, l'avionneur européen serait sur le point de signer avec une compagnie aérienne qui opère habituellement avec des appareils de son concurrent américain Boeing. Ce mystérieux client pourrait donc abandonner l'idée d'acheter des 737NG et se laisser tenter par l'A320neo, la version remotorisée de l'A320.

"Nous parlons du Neo avec plusieurs clients qui volent aujourd'hui en 737NG et serions très surpris si nous n'avions pas au moins une annonce de la part d'une compagnie cliente de Boeing", a confié Christopher Buckley, vice-président d'Airbus chargé des ventes en Europe et en Asie-Pacifique, cité par Bloomberg.

Re: A320 NEO

Posté : mer. 8 juin 2011, 12:53
par Flyzen
Southwest aurait clairement reproché a Boeing de ne pas avoir decidé de remotoriser les B737 alors :?: :?: :?:

Re: A320 NEO

Posté : mer. 8 juin 2011, 13:33
par AVION
Flyzen a écrit :Southwest aurait clairement reproché a Boeing de ne pas avoir decidé de remotoriser les B737 alors :?: :?: :?:

Je ne crois pas trop en Southwest, sinon ça serait le coup du siècle....le véritable hold-up....

Il pourrait y avoir KL remplacant sa flotte moyen courrier.....

Re: A320 NEO

Posté : jeu. 9 juin 2011, 09:32
par Flyzen
AVION a écrit :
Flyzen a écrit :Southwest aurait clairement reproché a Boeing de ne pas avoir decidé de remotoriser les B737 alors :?: :?: :?:

Je ne crois pas trop en Southwest, sinon ça serait le coup du siècle....le véritable hold-up...
pourtant Southwest etait tres remonté contre Boeing et a le besoin d'une machine pour faire du transcontinental !

... un des articles sur le sujet du debut 2011
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/c9ebe8c4 ... ab49a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
alors bien sur le poker menteur est de mise dans le domaine , mais je n'ai pas vu Boeing réagir avec un B737NGNEO
a suivre si c'etait le cas tu dis vrai " le coup du siècle....le véritable hold-up" mais moi non plus je n'y crois pas trop, un petit peu quand mm :)

Re: A320 NEO

Posté : jeu. 13 déc. 2012, 14:08
par AVION
Grosse commande supplémentaire d'air Asia pour 100 nouveaux NEO

http://www.bloomberg.com/news/2012-12-1 ... -jets.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: A320 NEO

Posté : jeu. 13 déc. 2012, 14:22
par AVION
Devrait être annoncé le 18/12.

Pegasus commanderait 70+20 options de NEO

Un beau hold up!!

Que des liens en Turc pour l'instant:

http://www.tasimasektoru.com/pegasus-87 ... liyor.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.airporthaber.com/havacilik-h ... tacak.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: A320 NEO

Posté : jeu. 13 déc. 2012, 14:43
par AVION
Clément a écrit :Et Pegasus devrait suivre avec 70+20 options pour le 320 Neo ! passage du tout 737 ou tout 320 !
http://www.tasimasektoru.com/pegasus-87 ... liyor.html" onclick="window.open(this.href);return false; (c'est en turc...)
En Anglais :
Pegasus Airlines for 90 Airbus A320neo will get the agreement on December 18 at 15:00 Transportation, Communication and Navigation signing ceremony attended by Minister Binali Yildirim. 70 final, 20 a total of 90 aircraft converted into an option agreement that will make the exact order, Pegasus, all Boeing 737 fleet consists of changing the joint session.

List purchase price, including 96.7 million dollars opsiyonyar for A320neo'lar Pegasus Airlines Airbus will pay a total of 8 billion 703 million dollars. New member of the family of Airbus A320 NEO model, will begin to be delivered from 2016.

Pegasus Airlines from Sabiha Gokcen Airport is near the newly built Airbus head office at a ceremony held at the level of Vice President will attend.
Clément :idea:
Posté le post avant toi, même si toi tu as mis de l'anglais ;)

Re: A320 NEO

Posté : jeu. 13 déc. 2012, 14:51
par Clément
Mince j'etais entrain de l'écrire quand tu l'a posté j'ai pas fait attention... :oops:

Re: A320 NEO

Posté : jeu. 13 déc. 2012, 17:14
par AVION
AVION a écrit :Grosse commande supplémentaire d'air Asia pour 100 nouveaux NEO

http://www.bloomberg.com/news/2012-12-1 ... -jets.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Confirmé par Airbus

http://www.airbus.com/presscentre/press ... ore-a320s/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: A320 NEO

Posté : mar. 18 déc. 2012, 21:31
par AVION
AVION a écrit :Devrait être annoncé le 18/12.
Pegasus commanderait 70+20 options de NEO
Un beau hold up!!
Done it!! 8-)

Pegasus Airlines places the largest-ever aircraft order in the history of Turkish Civil Aviation

ISTANBUL --- A signing ceremony and press conference was held today at Pegasus Airlines' new headquarters at Aeropark, Istanbul, Turkey, at which the airline's order of 100 Airbus aircraft was unveiled to the public within the context of the airline's newly revealed strategy for growth to 2023. Within this framework for expansion, Pegasus Airlines, who launched scheduled flights on 1 November 2005, announced their vision to create a "Fleet of the Future".

The signing ceremony, jointly hosted by Pegasus Airlines' Chairman Ali Sabanci and CEO, Sertac Haybat, was attended by The Republic of Turkey's Minister for Transport, Maritime Affairs and Communications, Binali Yildirim, together with Airbus Executive Vice President, responsible for Europe and Asia Pacific, Christopher Buckley, and senior representatives from aviation, transport and business industries.

The opening speeches at the ceremony were made by Pegasus Airlines' Chairman, Ali Sabanci, and CEO Sertac Haybat. Sabanci and Haybat noted that they were proud to be signing another pioneering and milestone project for the airline which is set to enhance the Pegasus mission even further as the easiest way to fly: "When we launched Pegasus Airlines on 1 November 2005 we knew we had a long journey ahead of us. From the very first day, we introduced innovation into our country's civil aviation sector; we grew, we evolved, we innovated and we generated change. Now we are going further, and once again we have said 'this is not enough,' continuing steadfastly on our journey of advancement and progress." Haybat noted: "We have grown rapidly and in 2011 we were recognised as Europe's Fastest Growing Airline."

Pegasus Airlines CEO Haybat stated that Pegasus Airlines has flown 49 million guests since launching, thus also introducing Turkey to the easiest way to fly. He continued: "We introduced low-cost air travel to our guests, made possible by our airline's operations. When we began our journey, we promised our guests three main benefits: they would fly at affordable prices, arrive at their destinations on-time and fly in new aircraft. We have kept our promises for the past seven years and have regularly introduced innovative features for our guests. At the end of seven years, we are now providing 1,700 scheduled flights a week. As of December 2012, the average age of the fleet is 3.86 years and since the first day of operation, we have welcomed 49 million guests on a fleet of 42 aircraft. We are now Europe's Fastest Growing Airline, offering 62 destinations in 26 different countries**. Although we did not launch civil aviation in Turkey, our Pegasus model has transformed it."

Sabanci: "We are placing the largest order in the history of Turkish Civil Aviation."

Pegasus Airlines Chairman, Mr Ali Sabanci, said: "When our first Pegasus flight took off, we had broken new ground by placing the biggest order in the history of Turkish private civil aviation at the time. Now, as we look ahead to the next decade, we know that, apart from human resources, an airline's most important asset is its fleet; thus, once again, we have said to ourselves, 'this is not enough;' and so we continue to expand our fleet with this historic order of aircraft. This time it's not just the largest order in the private civil aviation sector, but also the largest in the history of Turkish civil aviation. We are delighted to be signing this agreement with the world's leading aircraft manufacturer, Airbus, for 100 new A320neo and A321neo aircraft worth a total of US $12 billion. With this pioneering investment in 100 new aircraft, we at Pegasus are breaking new ground in the development of Turkish civil aviation."

Christopher Buckley, Airbus's Executive Vice President, responsible for Europe and Asia Pacific, said: "Turkey is rapidly developing into Europe's most dynamic commercial aviation market and Pegasus is one of the major players within this transformation. We are very proud that Pegasus Airlines has become Airbus' newest customer with such a significant order of new aircraft. We wish Pegasus the greatest success with its new A320neo fleet and look forward to a long-term partnership together."

After the speeches, the Republic of Turkey's Minister for Transport, Maritime Affairs and Communications, Binali Yildirim, witnessed the signing ceremony for the order of 100 new Airbus A320neo and A321neo aircraft to the value of US$12 billion.

The first aircraft in this largest order in the history of Turkish civil aviation is expected to be delivered in 2015-2016. The delivery of this order is expected to be completed in 2022.

Re: A320 NEO

Posté : jeu. 10 janv. 2013, 10:16
par AVION
Un deuxième hold up après celui de Pegasus.

Lion Air avec une grosse commande de NEO.

Indonesia's Lion Air to order over 200 Airbuses

Indonesian air line Lion Air has ordered over 200 passenger jets from French-based European aircraft builder Airbus, according to reports. Lion Air boss Edward Sirait has indirectly confirmed the news.

http://www.english.rfi.fr/asia-pacific/ ... 0-airbuses" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: A320 NEO

Posté : lun. 18 mars 2013, 21:52
par Clément
Commande de 234 A320 dont 174 NEO !

http://www.air-journal.fr/2013-03-18-li ... 69582.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: A320 NEO

Posté : dim. 24 mars 2013, 08:16
par Flyzen
Clément a écrit :Commande de 234 A320 dont 174 NEO !

http://www.air-journal.fr/2013-03-18-li ... 69582.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Et pour une Cie en liste noire UE ( maintenue a la derniere rev dec 2012) :? mais bon le terrain de predilection LionAir c'est surtout le domestique et le regional international

PS va y avoir du rectrutement A320 pour l'Indo ds les mois a venir ça va etre dur pour certaines cies qui cherchent des PNT

Re: A320 NEO

Posté : mar. 1 juil. 2014, 19:07
par AVION

Re: A320 NEO

Posté : mar. 15 juil. 2014, 18:09
par AVION
Le Cap des 3000 commandes passé suite à l'avalanche des commandes des 2 premiers jours de Farnborough

http://www.airbus.com/newsevents/news-e ... rm-orders/

Re: A320 NEO

Posté : mar. 26 août 2014, 19:37
par Clément
Je sais la photo est pas géniale géniale mais le NEO à fait son déstockage aujourd'hui !!

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