SR67 a écrit : ↑mer. 19 juin 2019, 21:38
Selon un article dans
https://www.aerotelegraph.com/, AA a commande 50 A321XLR destinés à desservir plus de destinations ( dont des secondaires ) en Europe. On y parle aussi d'un possible PHL-BSL ce qui donnerait signifierait qu'American aurait 2 liaisons avec PHL à 70 km de distance ( ZRH et BSL ). Cela me fait penser qu'un retour d'AA à GVA est peut-être également envisageable à moyen terme, leurs A321XR sont attendus pour 2023. Et si B6 convertit quelques A321LR en XLR, la liaison avec BOS deviendrait aussi une réelle possibilité. A suivre !
Bon avec la crise va falloir peut être patienter, mais AA a confirmé qu'elle utiliserait ses A321XLR sur l'Europe. Une arrivée de AA à GVA dans les prochaines années ? A voir évidement comment vont se comporter LX et UA, vont elles reprendre les lignes GVA USA ?
American to deploy A321neo(XLR)s on transatlantic routes
American Airlines (AA, Dallas/Fort Worth) intends to deploy incoming A321-200NX(XLR)s on transatlantic routes from Philadelphia Int'l, and possibly also from Boston, Charlotte Int'l, and Chicago O'Hare, according to Vice-President (Network & Schedule Planning) Brian Znotins.
Speaking during a FlightGlobal webinar, he said that American Airlines expects to take delivery of its first A321neo(XLR) in 2023 when Airbus’s new extended long-range single-aisle jetliner is expected to enter service.
"We will be looking to add more nonstops from Philadelphia to secondary European destinations," he said.
The jets will enable American to carry passengers with one-stop between cities that might otherwise require additional stops, or it could offer two daily nonstop flights on routes that would support only one nonstop using a larger aircraft. Znotins' comments tie in with previous statements by American Airlines' president, Robert Isom, that the airline intends to use the A321neo(XLR) to help it grow its East Coast hubs
to new destinations in Europe and South America.
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