"frileuse" je ne pense pas, réaliste oui. Si on enlève les histoires de frontières, c'est un exercice compliqué, comme l'explique le boss de KQ
On ouvre les résas et on voit les lignes, ou il y a de la demande. Si les résas sont importantes, on ouvre, si c'est trop faible on bloque. Il y a de toute souvent des lignes ou la demande restera à un niveau correct. A Montpellier, on peut penser à Londres, Paris, Amsterdam, Nantes (pas la place pour le moment, pour 2 compagnies), ou La Corse.
Dans KQ on est dans une logique de hub. Il explique qu'il peut y avoir une plus grosse demande, entre Lagos et Mumbai et non entre Nairobi et Mumbai. Mais Il est possible qu'à la rentrée, EasyJet s’aperçoit que sur Porto, au vu des résas, la demande sera trop faible et donc, ne trouve pas l’intérêt de continuer les vols.
What informed the choice on routes?
Projected demand. It is complex when you structure a route. For example, when you fly from here (Nairobi) to Mumbai, probably it doesn't justify the cost of that flight, but people might be coming from Lagos and then going to Mumbai and that justifies the cost of the flight. It is a very complex thing when we try to project future bookings.
We have, however, started taking bookings, so we are trying to see the load. As it increases, we shall put on more flights. Coming from Europe, there should be a good number of people coming here for the migration, Christmas season and like that. Then for New York during winter, we will see people wanting to come. We have gotten some good bookings from November, but we have to project and see what the future demand looks like based on forward bookings.
https://www.the-star.co.ke/news/big-rea ... l-resumes/