AVIANCA
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Re: AVIANCA
Et assure la desserte d'Orlando 4 fois par semaine en A319
AV028 BOG0945 – 1441MCO 319 x135
AV029 MCO1629 – 1930BOG 319 x135
AV028 BOG0945 – 1441MCO 319 x135
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Re: AVIANCA
Aujourd'hui le RETRORID-AIR 1954/55 s'invite à bord des DC.4 et des Constellation de la compagnie Colombienne
Avec pas moins de 8 fréquences/hebdo, New York était déjà la mieux servie suivie de Miami avec 6 dessertes
Tout aussi révélateur, la desserte du grand sud est venue bien plus tard alors que la compagnie volait déjà sur l'Europe
“El Colombiano” (Super Constellation service with First and Tourist Class)
AC666/667 2 weekly Bogota – Barranquilla – Miami – New York Idlewild vv
AC668/669 1 weekly Bogota – Barranquilla – Kingston – New York Idlewild vv
AC670/671 1 weekly Bogota – Barranquilla – Montego Bay – New York Idlewild vv
AC776/777 1 weekly Bogota – Barranquilla – Bermuda – Santa Maria – Lisbon – Madrid – Paris – Frankfurt vv
“El Caribe” (DC4 service with Tourist Class; 1 weekly each)
AC770/771 Bogota – Barranquilla – Kingston – Miami – New York Idlewild vv
AC774/775 Bogota – Cartagena – Kingston – Miami – New York Idlewild vv
“El Andino” (DC4 service with Tourist Class; 2 weekly)
AC772/773 Cali – Medellin – Barranquilla – Kingston – Miami – New York Idlewild vv
“El Panameno” (DC4 service in First and Tourist Class; 4 weekly)
AC746/747 Bogota – Medellin – Panama vv
Venezuela (DC4 Tourist Class service; 2 weekly)
AC778/779 Bogota – Caracas vv
Avec pas moins de 8 fréquences/hebdo, New York était déjà la mieux servie suivie de Miami avec 6 dessertes
Tout aussi révélateur, la desserte du grand sud est venue bien plus tard alors que la compagnie volait déjà sur l'Europe
“El Colombiano” (Super Constellation service with First and Tourist Class)
AC666/667 2 weekly Bogota – Barranquilla – Miami – New York Idlewild vv
AC668/669 1 weekly Bogota – Barranquilla – Kingston – New York Idlewild vv
AC670/671 1 weekly Bogota – Barranquilla – Montego Bay – New York Idlewild vv
AC776/777 1 weekly Bogota – Barranquilla – Bermuda – Santa Maria – Lisbon – Madrid – Paris – Frankfurt vv
“El Caribe” (DC4 service with Tourist Class; 1 weekly each)
AC770/771 Bogota – Barranquilla – Kingston – Miami – New York Idlewild vv
AC774/775 Bogota – Cartagena – Kingston – Miami – New York Idlewild vv
“El Andino” (DC4 service with Tourist Class; 2 weekly)
AC772/773 Cali – Medellin – Barranquilla – Kingston – Miami – New York Idlewild vv
“El Panameno” (DC4 service in First and Tourist Class; 4 weekly)
AC746/747 Bogota – Medellin – Panama vv
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Re: AVIANCA
"Redecend" sur GIG, à compter du 04 Novembre
Bogota – Rio de Janeiro
AV261 BOG2255 – 0737+1GIG 330 257
AV260 GIG0943 – 1245BOG 330 136
Bogota – Rio de Janeiro
AV261 BOG2255 – 0737+1GIG 330 257
AV260 GIG0943 – 1245BOG 330 136
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Re: AVIANCA
et prend une option sur La Paz
Subject to Government Approval,
5 weekly Bogota – La Paz service on board Airbus A319 aircraft will be launched from 16NOV11.
Schedule as follows:
Bogota – La Paz
AV287 BOG2300 – 0330+1LPB 319 x24
AV286 LPB0500 – 0730BOG 319 x35
Subject to Government Approval,
5 weekly Bogota – La Paz service on board Airbus A319 aircraft will be launched from 16NOV11.
Schedule as follows:
Bogota – La Paz
AV287 BOG2300 – 0330+1LPB 319 x24
AV286 LPB0500 – 0730BOG 319 x35
Re: AVIANCA
La Cie se relance dans le tout cargo
Le constructeur européen Airbus a annoncé mardi avoir reçu une commande de quatre avions cargo A330-200F de la compagnie colombienne Avianca.
Le constructeur européen Airbus a annoncé mardi avoir reçu une commande de quatre avions cargo A330-200F de la compagnie colombienne Avianca.
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Re: AVIANCA
et peut-être adieu TAMPA, qui sera probablement fermée pour ne pas faire doublon 

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AV/TA s'offre 15 ATR-72 neufs
AviancaTaca Holding (Bogota) has signed a contract for the purchase of 15 ATR 72-600s, plus options for 15 additional aircraft. The deal, including the options, is valued at close to $700 million. Avianca and Taca recently made its final choice after an exhaustive evaluation of all the competing alternatives, opting for the ATR 72-600 to provide the best overall solution. The deliveries of the firm aircraft will start in June 2013.
plus sur http://www.worldairlinenews.com" onclick="window.open(this.href);return false;
plus sur http://www.worldairlinenews.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: AV/TA s'offre 15 ATR-72 neufs
Info déja postée dans rubrique constructeur.UY707 a écrit :AviancaTaca Holding (Bogota) has signed a contract for the purchase of 15 ATR 72-600s, plus options for 15 additional aircraft. The deal, including the options, is valued at close to $700 million. Avianca and Taca recently made its final choice after an exhaustive evaluation of all the competing alternatives, opting for the ATR 72-600 to provide the best overall solution. The deliveries of the firm aircraft will start in June 2013.
plus sur http://www.worldairlinenews.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mais si comme le disait Flyzen, la même info peut aller dans plusieurs rubriques
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Pour TACA, le nom AVIANCA sonne mieux.
Après Oceanair au Brésil, TACA va se renommer Avianca à son tour.
AviancaTaca Holding S.A. (Avianca Colombia and TACA) (Bogota) issued this financial report for 2012:
In the first two months of 2013, Avianca and TACA recorded a 9.7% increase in passenger numbers compared to the same period of 2012.
During 2012, AviancaTaca Holding SA reported net income of COP $351,684 million ($192.1 million), up 73.9% from net income obtained in 2011.
In February 2013, attached to the Holding airlines transported nearly two million passengers.
In the first two months of the year, airlines mobilized attached to 3,982 .201 AviancaTaca Holding passengers, registering an increase of 9.7% from January to February 2012.
Only in the month of February, Avianca, TACA and its subsidiaries 1,866 .367 mobilized passengers, 6.8% above the passengers carried in February 2012. The capacity, measured in ASKs (available seats per kilometer flown) increased 1.6%, while passenger traffic measured in RPKs (paying passengers per kilometer flown) grew 5.5%. The load factor for the month reached 80.7%.
Domestic markets of Colombia, Peru and Ecuador
During January and February 2013, the number of passengers moved in markets within Colombia, Peru and Ecuador amounted to 2,278 .645, 11.4% more than in 2012. The capacity (ASKs) in these markets increased by 15.1%, while passenger traffic (RPKs) increased 14.1%. Consequently, the load factor stood at 79.5%.
In February, the carriers assigned to the Holding transported within these markets a total of 1,089 .289 travelers, up 7.9% from February 2012. The capacity (ASKs) in these markets increased 13.6%, while passenger traffic (RPKs) increased 11.1%. As a result, the load factor stood at 78.8%.
International markets
During January and February 2013, the number of passengers on international routes mobilized amounted to 1,703 .556, 7.4% higher than the figure recorded in the same period of 2012. The capacity (ASKs) rose 1.9% and passenger traffic (RPKs) increased by 6.7%. As a result, the load factor reached 82.9%.
In February, Avianca, TACA and its subsidiaries carried 777,078 passengers on international routes to an increase of 5.4% over the same period of 2012. Product of a reorganization of the operation, capacity (ASKs) decreased 1.2% while passenger traffic (RPKs) increased by 4.1%. The load factor stood at 81.2%.
Copyright Photo: Arnd Wolf. The TACA fleet will start to be repainted in the Avianca brand in the second quarter. TACA’s Embraer ERJ 190-100 IGW N984TA (msn 19000273) arrives at Miami International Airport.
http://www.worldairlinenews.com" onclick="window.open(this.href);return false;
AviancaTaca Holding S.A. (Avianca Colombia and TACA) (Bogota) issued this financial report for 2012:
In the first two months of 2013, Avianca and TACA recorded a 9.7% increase in passenger numbers compared to the same period of 2012.
During 2012, AviancaTaca Holding SA reported net income of COP $351,684 million ($192.1 million), up 73.9% from net income obtained in 2011.
In February 2013, attached to the Holding airlines transported nearly two million passengers.
In the first two months of the year, airlines mobilized attached to 3,982 .201 AviancaTaca Holding passengers, registering an increase of 9.7% from January to February 2012.
Only in the month of February, Avianca, TACA and its subsidiaries 1,866 .367 mobilized passengers, 6.8% above the passengers carried in February 2012. The capacity, measured in ASKs (available seats per kilometer flown) increased 1.6%, while passenger traffic measured in RPKs (paying passengers per kilometer flown) grew 5.5%. The load factor for the month reached 80.7%.
Domestic markets of Colombia, Peru and Ecuador
During January and February 2013, the number of passengers moved in markets within Colombia, Peru and Ecuador amounted to 2,278 .645, 11.4% more than in 2012. The capacity (ASKs) in these markets increased by 15.1%, while passenger traffic (RPKs) increased 14.1%. Consequently, the load factor stood at 79.5%.
In February, the carriers assigned to the Holding transported within these markets a total of 1,089 .289 travelers, up 7.9% from February 2012. The capacity (ASKs) in these markets increased 13.6%, while passenger traffic (RPKs) increased 11.1%. As a result, the load factor stood at 78.8%.
International markets
During January and February 2013, the number of passengers on international routes mobilized amounted to 1,703 .556, 7.4% higher than the figure recorded in the same period of 2012. The capacity (ASKs) rose 1.9% and passenger traffic (RPKs) increased by 6.7%. As a result, the load factor reached 82.9%.
In February, Avianca, TACA and its subsidiaries carried 777,078 passengers on international routes to an increase of 5.4% over the same period of 2012. Product of a reorganization of the operation, capacity (ASKs) decreased 1.2% while passenger traffic (RPKs) increased by 4.1%. The load factor stood at 81.2%.
Copyright Photo: Arnd Wolf. The TACA fleet will start to be repainted in the Avianca brand in the second quarter. TACA’s Embraer ERJ 190-100 IGW N984TA (msn 19000273) arrives at Miami International Airport.
http://www.worldairlinenews.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Avianca
https://www.reuters.com/article/us-avia ... SKBN22M0N1Latin America's second-biggest airline, Avianca, driven to bankruptcy by coronavirus
Avianca Holdings (AVT_p.CN), Latin America’s No. 2 airline, filed for bankruptcy on Sunday, as a bond payment deadline loomed and after pleas for aid from Colombia’s government to weather the coronavirus crisis have so far been unsuccessful.
Incroyable. C'était la deuxième plus vieille compagnie aérienne je crois non après KLM ?
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Re: Avianca
C'est ça créée en 1919 comme KLMDip a écrit : ↑dim. 10 mai 2020, 21:52https://www.reuters.com/article/us-avia ... SKBN22M0N1Latin America's second-biggest airline, Avianca, driven to bankruptcy by coronavirus
Avianca Holdings (AVT_p.CN), Latin America’s No. 2 airline, filed for bankruptcy on Sunday, as a bond payment deadline loomed and after pleas for aid from Colombia’s government to weather the coronavirus crisis have so far been unsuccessful.
Incroyable. C'était la deuxième plus vieille compagnie aérienne je crois non après KLM ?
Re: Avianca
C'était pourquoi c'était ? Avianca est loin de disparaître elle s'est justement mis sous le chapitre 11. En gros ça lui permet de conserver sa trésorerie et dans 1 ans ou 2 ans elle en sortira. Bon nombres de compagnies sont passées par là outre-Atlantique et existe toujours.benjboubou a écrit : ↑dim. 10 mai 2020, 23:11C'est ça crdéée en 1919 comme KLMDip a écrit : ↑dim. 10 mai 2020, 21:52https://www.reuters.com/article/us-avia ... SKBN22M0N1Latin America's second-biggest airline, Avianca, driven to bankruptcy by coronavirus
Avianca Holdings (AVT_p.CN), Latin America’s No. 2 airline, filed for bankruptcy on Sunday, as a bond payment deadline loomed and after pleas for aid from Colombia’s government to weather the coronavirus crisis have so far been unsuccessful.
Incroyable. C'était la deuxième plus vieille compagnie aérienne je crois non après KLM ?
Et c'est un système qui fait défaut à la France.
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Re: Avianca
Bah tu as la mémoire courteazur a écrit : ↑dim. 10 mai 2020, 23:39Avianca est loin de disparaître elle s'est justement mis sous le chapitre 11. En gros ça lui permet de conserver sa trésorerie et dans 1 ans ou 2 ans elle en sortira. Bon nombres de compagnies sont passées par là outre-Atlantique et existe toujours.
Et c'est un système qui fait défaut à la France.
...ces dispositions existent en France et c'est mm le "passage" quasi systématique avant une liquidation c'est le REDRESSEMENT judiciaire ...qui a le mm effet de gel des dettes pour permettre de repartir , en France aussi avec continuation d l'exploitation... donc des systèmes qui ne sont pas identiques mais ont le même objet
...par contre si derrière il n'y a rien pas d'actionnaire ( présent ou nouveau) qui sort les €€€/$$$ pour proposer un plan de continuation au T C ou de repreneur avec dans ce cas un plan de reprise et bien la suite c'est la liquidation !
Si on en revient a Avianca cette cie peut être reprise par une autre et par exemple une intégration a LATAM
Michel
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Re: Avianca
Toutes les compagnies qui se sont mit en faillite ne sont pas forcément toute repartie:azur a écrit : ↑dim. 10 mai 2020, 23:39C'était pourquoi c'était ? Avianca est loin de disparaître elle s'est justement mis sous le chapitre 11. En gros ça lui permet de conserver sa trésorerie et dans 1 ans ou 2 ans elle en sortira. Bon nombres de compagnies sont passées par là outre-Atlantique et existe toujours.benjboubou a écrit : ↑dim. 10 mai 2020, 23:11C'est ça crdéée en 1919 comme KLMDip a écrit : ↑dim. 10 mai 2020, 21:52
https://www.reuters.com/article/us-avia ... SKBN22M0N1
Incroyable. C'était la deuxième plus vieille compagnie aérienne je crois non après KLM ?
Et c'est un système qui fait défaut à la France.
Aloha Airlines, Miami Air, World Airways, TWA, Pan Am, Eastern Airlines,...
Ca fait la 2eme fois, en moins de 20 ans qu'Avianca fait faillite. Au début des années 2000, des investisseurs privés avait mit de l'argent dans la compagnie. L’État ne veut pas mettre de sous.
Donc effectivement à voir si une compagnie de la région ne serait pas intéressé, pour récupérer des billes : LATAM, Copa Airlines ou Azul (Azul était intéressée par Avianca Brazil).
Je ne suis pas du tout expert dans le domaine, mais Avianca a des avions immatriculés aux USA (quasi toute sa flotte je crois), c'est pour ça qu'elle peut se mettre sous chapter 11 ?
Modifié en dernier par Rwandair Express le lun. 11 mai 2020, 08:15, modifié 1 fois.
Rwanda Aviation News (Drones, Air Force, Civil Aviation, Space, Air Balloon): https://www.facebook.com/RwandAn-Flyer-153177931456873
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Re: Avianca
L'immat. des avions n'a rien a voir , les procédures judiciaires sont du domaine du pays d'immatriculation de la sociétéRwandair Express a écrit : ↑lun. 11 mai 2020, 08:09 Je ne suis pas du tout expert dans le domaine, mais Avianca a des avions immatriculés aux USA (quasi toute sa flotte je crois), c'est pour ça qu'elle peut se mettre sous chapter 11 ?
Aerovias del Continente Americano, c'est son nom complet ... est une Ste de droit colombien ( siège social a Bogota) qui a des filiales dans plusieurs pays d'Amérique du sud ..un peu comme LATAM
Michel
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Re: AVIANCA
En fait c'est la holding financière qui est basée aux USA donc en toute logique ce doit être la holding qui aurait demandé la protection du "chapter 11"
... pas des plus clair mais bon ça ne change pas grand chose, si ce n'est que sans plan de continuation/reprise ce sont toutes "les Avianca"qui passeront à la trappe !
... pas des plus clair mais bon ça ne change pas grand chose, si ce n'est que sans plan de continuation/reprise ce sont toutes "les Avianca"qui passeront à la trappe !
Michel
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Re: AVIANCA
Et ça n'a pas traîné on commence par AVIANCA Peru
La compagnie aérienne Avianca a annoncé que sa filiale au Pérou a entamé un processus de dissolution et de liquidation en vertu de la réglementation péruvienne locale, ...
L’assemblée générale des actionnaires d’Avianca Pérou a procédé à la souscription du procès-verbal par lequel la dissolution et la liquidation de cette société sont convenues
Michel