Vu les restrictions de slots à Haneda il n'y a pratiquement aucune chance qu'un vol vers Tokyo s'opère depuis cet aéroport. Ce serait (hélas) Narita.Ops-Marco a écrit :En même temps, dans le cas de ANA ou JAL, n'oublie pas que les vols internationaux sont de nouveau autorisés vers Haneda (ce qui est un must, beaucoup plus proche du centre-ville), et là, les possibilités de connexion vols intérieurs sont probablement bien meilleures.
A ce jour, il existe des slots pour des départs "de nuit". Cela implique un départ après miniut de HND et une arrivée à GVA tôt le matin (similaire à l'horaire du HND-FRA, départ HND 1h00 - arrivée FRA 06h10) et un retour vers midi après 6 heures au sol. Vu les travaux de l'Aile Est et la saturation du traffic ainsi que du hall de check-in le matin ca me semble pas réaliste.
Pour les slots de jours, ce message est explicite:
Starting IATA summer 2014 scheduling season, Japan is expanding the number of slots available for international operations at Tokyo Haneda airport including opening up daytime slots between 0600-2300 hours.
Accordingly the Japanese Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism (MLIT) has awarded 7 nations such coveted day time slots at the airports.
The awardees and number of weekly slots are:
China - 28 (can only be used to PVG and CAN - 14 each)
France - 14
Germany - 14
Singapore - 14
Thailand - 7
United Kingdom - 14
Vietnam - 7
In addition there will be expansion of night slots at HND benefiting counties including Australia, New Zealand, Turkey amongst others.
A lire aussi de CAPA:
Haneda has primarily been a domestic airport with the exception of recent international flights, although these are mainly at night and the early morning. Airlines have found these Haneda slots to be unpopular as there are limited ground transportation options at those hours except for expensive taxis. The slots almost entirely prohibit connecting traffic.
Airlines have thus reduced or cancelled existing services while others have dropped proposals to serve Haneda instead of Narita. The graph below shows the concentration of international movements at Haneda being in the evening and early morning. The mid-day international services are limited regional flights to and from cities like Beijing, Hong Kong, Shanghai and Seoul.
Voir graphique et l'article entier (ca parle surtout de Delta qui essaie de faire de HND une base et de leur difficulté):
http://centreforaviation.com/analysis/d ... ces-121506" onclick="window.open(this.href);return false;